Praktik eller inte?

Helvetesveckan är äntligen över och jag tackar gudarna för detta faktum att vecka 40 har passerat oss. Känner att det nu därför är ganska lägligt att ta tag i denna bloggen som blivit lidande på grund av alla läxor.

Vi inledde denna svettiga helvetesveckan med förhoppningar om att kunna blunda för sanningen, vad vi egentligen väntade oss, men riktigt så enkelt var det inte. Två prov i matte och historia, två inlämningar i svenska och mediekommunikation, uppsatsskrivning i engelska om Shakespeare, spela upp teater från en scen hur en av Shakespears värk. Skall vi byta situation? Trodde väl inte det.

Nu slipper vi i alla fall skolbänken i fyra veckor då vi har APU under veckorna 41-43 och sen lov vecka 44, underbart!
   Jag och Patrick skall praktisera på Snickerigruppen men behöver uppriktigt sagt inte göra ett skit har dem sagt, vi kan lika bra ha lov fram till vecka 45. Bra eller dåligt, tror att man blir ganska uttråkad efter ett tag. Jag funderar på att skita i detta och fortsätta att söka praktik på någon slags nyhetstidning trots att jag bara blir vänd kinden till för jag vill ju skaffa erfarenheter inom min framtida bransch! 
   Det är tyvärr hopplöst att hitta plats i Göteborg just nu, lika hopplöst som det är att hitta ett jobb.

Funderar även på att ringa Backa/Kärra tidningen igen och fråga om dem behöver något frilansreportage/artikel.

Vi får se vart det slutar helt enkelt.

Kommentarer

Dela med dig av dina åsikter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0